Nina Furu er en veteran innen norsk nettbransje. Hun har arbeidet med web siden midten av 1990-tallet, og var bl.a. den første nettredaktøren i magasinene DET NYE, Bonytt og Foreldre & Barn. Hun var også redaktør for portalsatsningen til Orkla Media; HjemmeNett, fra den ble etablert til den ble avviklet.
Etter dette var Nina senior rådgiver i kommunikasjonshus i noen år, før hun sammen med partner etablerte Webgruppen, som i dag er landets største leverandør av kurs for profesjonelle digitale markedsførere.
Hun har vært med på en lang rekke større norske webprosjekter, og rådgir flere av landets største bedrifter og etater rundt digital markedsføring og sosiale medier. Hun har også skrevet flere av lærebøkene som brukes på norske høyskoler, blant annet Markedsføring og Kommunikasjon på Nett
SoulMarketing er et «hjertebarnsprosjekt» for Nina, som også privat er svært engasjert i yoga og meditasjon, foruten å lage chakrabaserte smykker og meditasjons-malaer.